Traject - Design Sprint Customer Journey
Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.
Fase 2 - Brainstorm
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.
Fase 4 - Workshop zakelijk tekenen
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.
Fase 3 - Workshop zakelijk tekenen
Zodra deze klaar is kunnen we op zoek naar die perfecte ervaring. Vanuit een juiste visie kunnen we de presentatie maken van deze customer journey. En dan gaan we het gesprek aan over optimalisatie om zo de dienst of product verder te verbeteren.
Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.
Fase 2 - Brainstorm
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.
Fase 4 - Workshop zakelijk tekenen
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.
Fase 3 - Workshop zakelijk tekenen
Zodra deze klaar is kunnen we op zoek naar die perfecte ervaring. Vanuit een juiste visie kunnen we de presentatie maken van deze customer journey. En dan gaan we het gesprek aan over optimalisatie om zo de dienst of product verder te verbeteren.
Intro
Wil je een nieuw product of dienst ontwikkelen? Wij helpen je vanaf een workshop brainstormen en design thinking tot het ontwikkelen van een complete visuele customer journey. En daar gebruiken we veel beeld bij om juist de vertaling van een visie om te zetten naar een sterk concept.
Fase 1 - Brainstorming workshop
Hoe kom je in de juiste design mindset? Daarvoor gebruiken wij de Design Thinking methodiek, ook wel probleemoplossend denken. We activeren het associatief denken, vanuit het achterhalen van de vraag achter de vraag. Zo komen we tot innovatieve oplossingen.
Ben je daar nog niet mee bekend? Geen zorgen, we nemen je aan de hand met uitleg over de methodiek en oefeningen om in de juiste mindset te komen. Deze passen we vervolgens toe op jullie vraagstuk.
Fase 2 - Proces tekenen
Vervolgens zoomen we in op de customer journey. Wat zijn de touchpoints voor deze nieuwe dienst of product? Waar loopt de gebruiker tegenaan? Wat denkt hij? Met wie heeft hij wanneer contact? En welke acties moet hij zelf ondernemen?
Door alle stappen uit te werken, tekenen we de klant interactie die we willen uit. Zo vormt zich als het ware vanzelf het storyboard van de oplossing.
Fase 3 - Proces optimalisatie
Zodra deze klaar is kunnen we op zoek naar die perfecte ervaring. Vanuit een juiste visie en onderzoek van de doelgroep kunnen we de optimale customer journey ontwikkelen. Gesprekken met gebruikers of user groups helpen daarbij.
Hebben we een concept, dan moeten we deze ook testen. Om te kijken welke aannames gemaakt zijn en of deze kloppen. Leiden ze tot het gewenste resultaat? Zo gaan we het gesprek aan over optimalisatie om zo de dienst of product verder te verbeteren.
Fase 4 - Visueel implementeren
Het concept is klaar. Deze is getest, visueel versterkt en kan gecommuniceerd worden. Het gedachtegoed achter de journey is omgezet in een gave praatplaat, maar het is werk is natuurlijk nog niet klaar. Het product of de nieuwe dienst is nog niet op de markt. Maar deze visuele resultaten gaan wel helpen om te voorkomen dat informatie weglekt. En zorgen als houvast en leidraad tijdens het verdere ontwikkeltraject.
Proces - hoelang duurt zoiets?
Gemiddeld duurt de Design sprint zelf drie dagen, waarin we deze vier fases doorlopen. Daarna maken we een digitale uitwerking van de praatplaat customer journey. Hiervoor plannen we een vervolgafspraak in om de puntjes op de i te zetten. En dan leveren we gemiddeld binnen één tot vier weken de producten digitaal op!
De totale duur van zo’n traject is gemiddeld drie tot zes weken, maar is uiteraard afhankelijk van de urgentie, voorbereiding, beschikbaarheid opdrachtgever, etc.
Uiteraard doen we dit traject ook volledig digitaal (Corona-proof), incl. break-out sessies en samen tekenen.
Voor onze design sprints werken we met vaste design sprint facilitators samen, waarmee we deze design sprint customer journey organiseren.