Traject - Design Sprint Customer Journey


Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.

Fase 2 - Brainstorm
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.

Fase 4 - Workshop zakelijk tekenen
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.

Fase 3 - Workshop zakelijk tekenen
Zodra deze klaar is kunnen we op zoek naar die perfecte ervaring. Vanuit een juiste visie kunnen we de presentatie maken van deze customer journey. En dan gaan we het gesprek aan over optimalisatie om zo de dienst of product verder te verbeteren.
Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.
Fase 2 - Brainstorm
Wij zien visueel verbinden als een mega effectieve en gezamenlijke manier van ontwikkelen en samenwerken. We worden graag betrokken in ontwikkeltrajecten.
Fase 4 - Workshop zakelijk tekenen
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.
Fase 3 - Workshop zakelijk tekenen
Zodra deze klaar is kunnen we op zoek naar die perfecte ervaring. Vanuit een juiste visie kunnen we de presentatie maken van deze customer journey. En dan gaan we het gesprek aan over optimalisatie om zo de dienst of product verder te verbeteren.
Intro
Wil je een nieuw product of dienst ontwikkelen? Wij helpen je vanaf een workshop brainstormen en design thinking tot het ontwikkelen van een complete visuele customer journey. En daar gebruiken we veel beeld bij om juist de vertaling van die visie om te zetten naar een sterk concept.
Fase 1 - Brainstorming workshop
Hoe kom je in de juiste design mindset? Daarvoor gebruiken wij de Design Thinking methodiek, ook wel probleemoplossend denken. We activeren het associatief denken, vanuit het achterhalen van de vraag achter de vraag. Zo komen we tot innovatieve oplossingen.

Fase 2 - Proces tekenen
Vervolgens zoomen we in op de customer journey. Wat zijn de touchpoints voor deze nieuwe dienst of product? Zo tekenen we de klant interactie die we willen uit. Op die manier vormt zich het storyboard van de oplossing.
Fase 3 - Proces optimalisatie
Zodra deze klaar is kunnen we op zoek naar die perfecte ervaring. Vanuit een juiste visie kunnen we de presentatie maken van deze customer journey. En dan gaan we het gesprek aan over optimalisatie om zo de dienst of product verder te verbeteren.

Fase 4 - Visueel communiceren
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.
Proces - hoelang duurt zoiets?
Gemiddeld duurt de Design sprint zelf drie dagen, waarin we deze vier fases doorlopen. Daarna maken we een digitale uitwerking van de praatplaat customer journey. Hiervoor plannen we een vervolgafspraak in om de puntjes op de i te zetten. En dan leveren we gemiddeld binnen één tot vier weken de producten digitaal op!
De totale duur van zo’n traject is gemiddeld drie tot zes weken, maar is uiteraard afhankelijk van de urgentie, voorbereiding, beschikbaarheid opdrachtgever, etc.
Uiteraard doen we dit traject ook volledig digitaal (Corona-proof), incl. break-out sessies en samen tekenen.
Voor onze design sprints werken we met vaste design sprint facilitators samen, waarmee we deze design sprint customer journey organiseren.