Traject - Communiceren en Implementeren


Fase 4 - Visueel communiceren
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.

Fase 3 - Ideeën tekenen
We beginnen met het tekenen van ideeën, voor zowel de losse elementen als de hoofdlijn van het verhaal. Vaak werken we met metaforen, omdat deze helpen om uit de belemmerende details te blijven en te denken in oplossingen. Dit helpt voor effectieve communicatie en implementatie.

Fase 1 - Intake gesprek
In de eerste sessie gaan we samen volledig de diepte in op het onderwerp, waarover jij effectief wilt communiceren. Juist door zoveel mogelijk te weten te komen over het onderwerp en de context, kunnen wij een juiste vertaling naar beeld maken. Belangrijk bijvoorbeeld is om te weten wie de doelgroep is, waar deze op aanslaat. Maar we stellen ook het doel van het communicatiemiddel vast en praten over het beoogde gebruik.

Fase 2 - Structureren van de informatie
Uit de berg informatie halen wij alle losse puzzelstukjes en vormen zo de rode draad van het verhaal. Op die manier wordt duidelijk hoe het verhaal in elkaar past, zodat de ontvanger meegenomen kan worden in de visualisatie van de nieuwe strategie, visie, veranderproces, idee, dienst of product.
Fase 4 - Visueel communiceren
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.
Fase 3 - Ideeën tekenen
We beginnen met het tekenen van ideeën, voor zowel de losse elementen als de hoofdlijn van het verhaal. Vaak werken we met metaforen, omdat deze helpen om uit de belemmerende details te blijven en te denken in oplossingen. Dit helpt voor effectieve communicatie en implementatie.
Fase 1 - Intake gesprek
In de eerste sessie gaan we samen volledig de diepte in op het onderwerp, waarover jij effectief wilt communiceren. Juist door zoveel mogelijk te weten te komen over het onderwerp en de context, kunnen wij een juiste vertaling naar beeld maken. Belangrijk bijvoorbeeld is om te weten wie de doelgroep is, waar deze op aanslaat. Maar we stellen ook het doel van het communicatiemiddel vast en praten over het beoogde gebruik.
Fase 2 - Structureren van de informatie
Uit de berg informatie halen wij alle losse puzzelstukjes en vormen zo de rode draad van het verhaal. Op die manier wordt duidelijk hoe het verhaal in elkaar past, zodat de ontvanger meegenomen kan worden in de visualisatie van de nieuwe strategie, visie, veranderproces, idee, dienst of product.
Intro
Je hebt een nieuwe strategie, visie, proces, etc ontwikkeld. Top! Maar hoe implementeer en communiceer je die effectief? Hoe zorg je voor impact en veranderbereidheid? Als ontwerpers zijn we graag vanaf het begin betrokken om visueel verbinding en afstemming te creëren. Maar we vliegen soms ook later in bij de uitwerking, communicatie en implementatiefase. In elke fase visueel, waar nodig virtueel, door live mee te tekenen maar ook deelnemers zelf te laten tekenen.
Fase 1 - Intake gesprek
In de eerste sessie gaan we samen volledig de diepte in op het onderwerp, waarover jij effectief wilt communiceren. Juist door zoveel mogelijk te weten te komen over het onderwerp en de context, kunnen wij een juiste vertaling naar beeld maken. Belangrijk bijvoorbeeld is om te weten wie de doelgroep is, waar deze op aanslaat. Maar we stellen ook het doel van het communicatiemiddel vast en praten over het beoogde gebruik.
Fase 2 - Structureren van de informatie
Uit de berg informatie halen wij alle losse puzzelstukjes en vormen zo de rode draad van het verhaal. Op die manier wordt duidelijk hoe het verhaal in elkaar past, zodat de ontvanger meegenomen kan worden in de visualisatie van de nieuwe strategie, visie, veranderproces, idee, dienst of product.
Fase 3 - Ideeën tekenen
We beginnen met het tekenen van ideeën, voor zowel de losse elementen als de hoofdlijn van het verhaal. Vaak werken we met metaforen, omdat deze helpen om uit de belemmerende details te blijven en te denken in oplossingen. Dit helpt voor effectieve communicatie en implementatie.
Fase 4 - Visueel communiceren
In een tweede sessie presenteren we aan jou ons concept van het communicatiemiddel van jouw strategie, visie, product, dienst of idee. Dit geeft de perfecte mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de boodschap overkomt aan de hand van de visualisaties. Vervolgens bespreken we hoe we de visualisatie verder kunnen verbeteren en werken we die uit.
Proces - hoelang duurt zoiets?
Afhankelijk van het communicatiemiddel leveren we tussen de één en zes weken een communicatiemiddel op. Bij een praatplaat licht dat rond de twee a vier weken, bij een animatie rond de zes weken. Dit geeft de ruimte om tussentijds met meerdere mensen af te stemmen, terwijl we toch het tempo erin houden. Zo behouden we het creatieve momentum dat we creëren.