Traject - Samen met je team ontwikkelen
Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
We beginnen met het wegnemen van de barrière “ik kan niet tekenen”. Dat doen we met een korte workshop “zakelijk tekenen”, waarin we je leren hoe je alles wat in je hoofd zit met simpele vormen op papier kunt krijgen. En dat is makkelijker dan je denkt en brengt iedereen in de juiste tekenmodus.
Fase 4 - Boodschap overbrengen
Wanneer alle onderdelen samenkomen vormt ook het communicatiemiddel. Vaak begint dat bij een concept praatplaat. En die tekeningen testen we met elkaar. Een mooie vorm is om letterlijk deze plaat aan elkaar te presenteren en te kijken hoe dit resoneert in de groep. Helder communiceren en doelgericht communiceren. Dat is effectieve communicatie, met visuele impact!
Fase 3 - Beelden kiezen
Per onderdeel brainstormen we over ideeën en vult de vloer zich met tekeningen. Na elk onderdeel bespreken we die. Wat resoneert in de groep? Welke tekening spreekt je aan? Zo beslissen we wat de juiste onderdelen en beelden zijn. En vullen we zo de inhoud per onderdeel van de visie, missie, kernwaarden, strategie, etc.
Fase 2 - Brainstormen
Door te tekenen lopen we door alle onderdelen die samen een goede strategie vormen. We beginnen bij een stuk geschiedenis. Wat gaat er goed en niet goed, welke legacy is er? Maar we kijken ook welke nieuwe trends we zien. Dan bespreken we wat de de stip op de horizon moet zijn. Hoe komen we daar, welke obstakels zijn er en welke cultuur is hier voor nodig?
Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
We beginnen met het wegnemen van de barrière “ik kan niet tekenen”. Dat doen we met een korte workshop “zakelijk tekenen”, waarin we je leren hoe je alles wat in je hoofd zit met simpele vormen op papier kunt krijgen. En dat is makkelijker dan je denkt en brengt iedereen in de juiste tekenmodus.
Fase 4 - Boodschap overbrengen
Wanneer alle onderdelen samenkomen vormt ook het communicatiemiddel. Vaak begint dat bij een concept praatplaat. En die tekeningen testen we met elkaar. Een mooie vorm is om letterlijk deze plaat aan elkaar te presenteren en te kijken hoe dit resoneert in de groep. Helder communiceren en doelgericht communiceren. Dat is effectieve communicatie, met visuele impact!
Fase 3 - Beelden kiezen
Per onderdeel brainstormen we over ideeën en vult de vloer zich met tekeningen. Na elk onderdeel bespreken we die. Wat resoneert in de groep? Welke tekening spreekt je aan? Zo beslissen we wat de juiste onderdelen en beelden zijn. En vullen we zo de inhoud per onderdeel van de visie, missie, kernwaarden, strategie, etc.
Fase 2 - Brainstormen
Door te tekenen lopen we door alle onderdelen die samen een goede strategie vormen. We beginnen bij een stuk geschiedenis. Wat gaat er goed en niet goed, welke legacy is er? Maar we kijken ook welke nieuwe trends we zien. Dan bespreken we wat de de stip op de horizon moet zijn. Hoe komen we daar, welke obstakels zijn er en welke cultuur is hier voor nodig?
Intro
Een gedragen strategie ontwikkel je samen. En om uit de belemmerende details van de dagelijkse praktijk te blijven, gaan we zo visueel mogelijk aan de slag. Samen tekenen dus. Met je organisatie of afdeling werken we samen jullie strategie, visie, missie of kernwaarden uit. Aan de hand van de beelden die we gezamenlijk bedenken, komen we tot bijvoorbeeld een praatplaat of animatie, waar deze elementen in terug te vinden zijn.
Fase 1 - Workshop zakelijk tekenen
We beginnen met het wegnemen van de barrière “ik kan niet tekenen”. Dat doen we met een korte workshop “zakelijk tekenen”, waarin we je leren hoe je alles wat in je hoofd zit met simpele vormen op papier kunt krijgen. En dat is makkelijker dan je denkt en brengt iedereen in de juiste tekenmodus.
Fase 2 - Brainstormen
Door te tekenen lopen we door alle onderdelen die samen een goede strategie vormen. We beginnen bij een stuk geschiedenis. Wat gaat er goed en niet goed, welke legacy is er? Maar we kijken ook welke nieuwe trends we zien. Dan bespreken we wat de de stip op de horizon moet zijn. Hoe komen we daar, welke obstakels zijn er en welke cultuur is hier voor nodig?
Fase 3 - Beelden kiezen
Per onderdeel brainstormen we over ideeën en vult de vloer zich met tekeningen. Na elk onderdeel bespreken we die. Wat resoneert in de groep? Welke tekening spreekt je aan? Zo beslissen we wat de juiste onderdelen en beelden zijn. En vullen we zo de inhoud per onderdeel van de visie, missie, kernwaarden, strategie, etc.
Fase 4 - Boodschap overbrengen
Wanneer alle onderdelen samenkomen vormt ook het communicatiemiddel. Vaak begint dat bij een concept praatplaat. En die tekeningen testen we met elkaar. Een mooie vorm is om letterlijk deze plaat aan elkaar te presenteren en te kijken hoe dit resoneert in de groep. Helder communiceren en doelgericht communiceren. Dat is effectieve communicatie, met visuele impact!
Proces - hoelang duurt zoiets?
Gemiddeld starten we met een 2-daagse workshop, waarin we deze vier fases doorlopen. Vervolgens kunnen wij aan de slag met de digitale uitwerking van deze concept praatplaat. Daarna komen we weer samen om te kijken naar de verschillende onderdelen. Zo verbeteren we samen het verhaal en de communicatiemiddelen. Vervolgens leveren we de producten digitaal op!